לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

כיצד עובדת מערכת המיזוג לרכב?

תוכן עניינים

באופן כללי, מערכת מיזוג אוויר לרכב עובדת דרך המנוע ובעת התנעת הרכב. מערכת המיזוג היא מוצר חובה בכל רכב ישראלי כתוצאה מהחום הרב השורר ברוב חודשי הקיץ וישיבה בתוך רכב חם אפילו למשך מספר דקות עשויה להוציא גם את האדם הרגוע ביותר מהכלים. יחד עם זאת מערכת המיזוג גוזלת מאתנו לא מעט ממון בכל הקשור לניצול הדלק שלה. האם יש פתרון יעיל לבריחה מחוף הקיץ ולחסכון אפקטיבי בדלק במהלך נסיעה ממוזגת?

האם מערכת המיזוג ברכב יוצרת צריכה מוגברת של דלק?

מערכת המיזוג ברכב - גז למזגן ברכבהמזגן עובד על טכנולוגיית המנוע ומאחר שהמנוע עובד על גז אשר מונע מדלק גם המזגן אשר פועל על הצתת המנוע גוזל מצריכת הדלק הכללית. לכן בקיץ אנחנו שמים לב שהאוטו שלנו צמא יותר מהרגיל, ולא, החום הוא לא הסיבה לכך, לפחות לא הסיבה הישירה. לכן התשובה חיובית, המזגן אכן מגביר את צריכת הדלק באחוזים ניכרים. אבל האם יש מה לעשות או שנידונו להשקות את הרכב שלנו בדלק בכ-50 אחוזים יותר, לפחות, ולהוציא מידי שנה יותר ויותר כספים רק כדי ליהנות מנהיגה ממוזגת? בעבר מערכת החימום והצריכה המוגזמת בדלק כתוצאה מהפעלתה גרמה לרבים מאיתנו לוותר על התענוג ולהיצלות. כיום קיימות דרכים קצת יותר יצירתיות לחסכון בדלק…

כיצד ניתן להשתמש במזגן ולחסוך בדלק?

הפעולה של מיזוג האוויר אשר תחילתה במדחס והמנוע וממשיכה לצינורות תוך הפיכת מצב הגז למצב צבירה נוזלי יוצר אוויר קר אשר מועבר אל הנושאים, הפעולה הזו שורפת כמויות של דלק. קיימים מזגנים חדשים אשר ניתן להתקין גם ברכבים ישנים יותר אשר יוצרים פעולה פחות כבדה על המנוע והבוכנות ועל ידי כך מהווים צריכה מועטה יותר של דלק. באם אתם מרגישים שהרכב שלכם צורך יותר מידי דלק וכי המזגן מטפטף, ייתכן מאוד כי ישנה תקלה במערכת המיזוג ותיקון המזגן תשפר את איכות פעילותו ותפחית את כמות צריכת הדלק.

שימוש במערכת אוורור הרכב לאחר כמה דקות של פעילות מערכת המיזוג במקום הפעלת מערכת המיזוג באופן מלא תשמור על הטמפרטורה הצוננת ברכב, ויחד עם זאת, תאפשר לכם לחסוך בצריכת הדלק.

מהו תהליך הפעולה הטכני של המזגן?
תהליך הפעולה הטכני של המזגן מתרחש במערכות המנוע והצינורות ועל כן משפיע על כמות צריכת הדלק. ככל שהמזגן חדש יותר ומתוחזק כך גם כמות הצריכה תהיה חסכונית שלו.

כיצד פועלת מערכת החימום ברכב והאם היא “תורמת” לצריכת הדלק באופן זהה?
מערכת החימום פועלת בצורה מעט שונה ממערכת המיזוג מאחר שבשונה ממערכת המיזוג, מייצרת נוזל חם באמצעות רדיאטור קטן הממוקם באזור התחתון של הרכב. הנוזל החם עובר אל הרדיאטור ובאמצעות מפוח מועבר אל פתחיי האוורור של הרכב ומשחרר אוויר חם אשר מווסת על ידי מערכת הפיקוד של הרכב.

מידע מקצועי
נגן וידאו
עקבו אחרינו
שתפו אותנו
מדחס חדש סובארו XV
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מאזדה 3
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מיצובישי אאוטלנדר
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש ניסאן ג'וק
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש דייהטסו סיריון
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
הונדה סיוויק סדאן חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1100 ש"ח + מע"מ
סיאט איביזה חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1180 ש"ח + מע"מ
חומר הזרקה אמריקאי לציפוי לסתימת חורים במערכת המזגן
חומר הזרקה
590 ש"ח + מע"מ

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן