לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

אלטרנטורים למשאיות

ישנה תקלה באלטרנטור של המשאית? ב-ACforCars אנו מספקים שירות תיקון והחלפת אלטרנטור לכל יצרני המשאיות. השירות כולל דיאגנוסטיקה משתלמת לבדיקת מערכת החשמל והאלטרנטור, תיקון או החלפה של האלטרנטור באלטרנטור חדש / חלופי באיכות מעולה, כולל אחריות מקיפה במחיר משתלם במיוחד.

שירותי תיקון / החלפת אלטרנטור לכל יצרני ודגמי המשאיות

isuzu logo
iveco logo
mitsubishi logo
mercedes logo
scania logo
Volvo logo

מה תפקידו של האלטרנטור במשאית?

האלטרנטור אשר מצוי במשאיות כמו גם ברכבים פרטיים הינו רכבים אשר אחראי על ייצור החשמל המטעין את מצבר הרכב וכן עבור חלקים נוספים ברכב, כגון: מערכת מיזוג האוויר, תאורה, הגה כוח ועוד. האלטרנטור נכנס לפעולה לאחר הפעלת מנוע הרכב, הוא מונע על ידי רצועה אשר מחוברת לגל הארכובה ומייצר את החשמל על ידי כך שהוא מסתובב. בעת הסיבוב הוא יוצר זרם חילופין (AC) אשר הופך לזרם ישר (DC) אשר מטעין את המצבר וכל מערכת החשמל של המשאית.

תקלות נפוצות באלטרנטור

בלאי של סלילי האלטרנטור: הסלילים עלולים להתבלות עם הזמן עקב מגע מתמיד עם טבעות ההחלקה. שחיקה זו עלולה לגרום לטעינה לא יציבה ובסופו של דבר להוביל לנזק משמעותי שעלול להוציא את האלטרנטור מכלל פעולה.

בלאי מסבים: מיסבים בתוך האלטרנטור עלולים להתקלקל ולגרום לרעש ורעידות. אי טיפול בתקלה לאורך זמן עלול לקצר את אורך חיי האלטרנטור.

כשל דיודה: הדיודות באלטרנטור אחראיות להמרת AC ל-DC (ממינוס לפלוס). תקלה בדיודיות עלולה להוביל לתנודות בתפוקה החשמלית ולבעיות טעינה.

בעיות כלליות של חיווט וחיבור: קורוזיה (הצטברות חלודה), חיבורים רופפים או חוטים פגומים עלולים לשבש את זרימת החשמל בין האלטרנטור למצבר או למערכת החשמל של הרכב.

פולי אלטרנטור: פולי פגום עלול להפעיל לחץ מוגזם על חגורת האלטרנטור, להוביל לשחיקה של הרצועה ולנזקים שונים לאלטרנטור.

מהם הסימנים לתקלה באלטרנטור?

אורות מעומעמים:  במידה והפנסים החיצוניים והפנימים מעומעמים, ייתכן שהאלטרנטור חלש ואינו מטעין בצורה מספקת את מערכת החשמל ברכב.

נורות אזהרה: נורית אזהרה שנדלקת בלוח המחוונים כאשר יש בעיה במערכת הטעינה. 

רעשים מוזרים: צלילים חריגים כמו יבבה או תיקתוקים יכולים להצביע על בעיות במסבים או בפולי האלטרנטור.

קושי בהתנעה: אם קיים קושי בהתנעת המשאית, גם במידה והמצבר הינו תקין וטעון (ניתן למדוד זאת באמצעות בודק מצברים דיגיטל) ייתכן שהדבר נובע מאלטרנטור שלא טוען מחדש את המצבר כהלכה.

בעיה במצבר: מצבר תקול או חלש גם לאחר הטענה מחדש (לאחר טעינה בכבלים), עלולה להעיד על תקלה שמקורה באלטרנטור שאינו מעביר כח מספק למצבר.

תקלות ברכיבים חשמליים ברכב: תקלות / הבהוב של אביזרי חשמל כמו חלונות חשמל, מיזוג אוויר והגה כוח עלולים להצביע על בעיה באלטרנטור.

כיצתד מתקנים אלטרנטור תקול?

במידה וקיים חשד לתקלה באלטרנטור יש לפנות למוסך המתמחה בתקלות חשמל לשם דיאגנוסטיקה מקצועית של התקלה ומתן טיפול מתאים. נציג באופן כללי על פעולות טכניות אפשריות אשר צריכות להתבצע על מכונאי רכב המתמחה בתחום החשמל:

בדיקת החיווט והחיבורים: המכונאי יבדוק את תקינות החיווט והחיבורים ויוודא כי הם נקיים, הדוקים וללא קורוזיה. במידת הצורך יש לבצע ניקוי / החלפה של רכיבים אלה.

בדיקת המצבר: יש לוודא כי המצבר מלא וטעון, מצבר חלש עלול להוביל גם לבעיות באלטרנטור, במקרה כזה יש להחליפו. 

בדיקת פולי וחגורת אלטרנטור: יש לוודא כי הרצועה תקינה ואינה בלויה וכי הפולי מיושר כהלכה. 

מדידת מתח האלטנרטור:  יש למדוד את תפוקת המתח של האלטרנטור בזמן שהמנוע עובד. אם ישנה תפוקה הפחותה מ-13.5 וולט תיתכן תקלה באלטרנטור. 

תיקון / החלפה אלטרנטור: לאחר האבחון המכונאי צריך לקבוע אם יש מקום לתיקון של רכיב מסוים או אם יש להחליפו באלטרנטור חדש או משופץ.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן