לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

הכן רכבך לקיץ – בדיקה תקופתית

תוכן עניינים

רבים דברו על הכנת הרכב לקיץ, מושג זה מוכר לנו היטב מלפני 5-15 שנים, כאשר הרכבים היו ישנים יותר או ליתר דיוק “פחות טכנולוגיים”, סביב 2010-2015 החלו להיכנס לרכבים טכנולוגיות חדשות כאלו ואחרות הן בעולמות המנוע (אם זה מגדשי טורבו חדשניים או מנועים חשמליים) והגיר (יחידות DSG ואחרות) והן בעולם ה”נוחות” ותא הנוסעים, מסכי “טאץ” למיניהם, בקרות אקלים מתקדמות ומערכות ניתור נסיעה (נהגים אוטונומיים, מערכות מובילאיי ועוד רבות..).

בעידן זה שהרכב הפך לו ממשהו “פשוט” ויותר מכאני, למשהו יותר חשמלי / אלקטרוני ומשוכלל נראה שדברים השתנו וכדי להכין את הרכב לקיץ או לחורף הן משימות בלתי אפשריות.

עובדה זו לא בהכרח נכונה! – ותכף נסביר למה.

אז נכון בהחלט יש התקדמות רבה עם השנים ותחת מכסה המנוע במקום לראות צינורות ורכיבים המשמשים את המנוע אנחנו נראה הרבה “פלסטיק” ומכסים המכסים את כל הבלגן – מה שברוב המקרים – יגרום לנו לרוץ למוסך בעת הצורך, אז כמובן שאת/ה לא מכונאי ולא אמור לגעת ברכבים היושבים תחת מכסה המנוע אבל, ויש אבל, מומלץ לעשות בדיקות תקופתיות.

איזה בדיקות תקופתיות יש לבצע:

בדיקת שמן מנוע:

מדיד השמןאז כן גם ברכבים חדשים יש את “מדיד השמן” ויש את המכסה שממנו ממלאים שמן נוסף / חדש.
על מדיד השמן יש סימון – מקסימום וסימון – מינימום.
ראשית יש לדאוג שהרכב יעמוד על משטח מישורי – לא בעלייה או בירידה – עמידה לא נכונה של הרכב תגרום למדידה להיות לא מדויקת כמו כן הרכב צריך להיות עם מנוע דומן למשך 5 דקות טרם הבדיקה – כדי שכל השמים ירדו מטה לאגן השמן.
בשלב הבא יש להוציא את המדיד, לנקות את הקצה שלו עם מטלית, לאחר מכן להשכיל חזרה בתוך חריץ המדידה – יש להכניס את המדיד עד הסוף (אם יש צורך בהברגה – אז יש לבצע הברגה כמו שהיה המדיד לפני שנגעתם בו). לאחר שהמדיד בפנים בצורה מלאה יש להוציאו בעדינות החוצה ולהסתכל עד לאיפה מגיע “השמן”. השמן צריך להיות קבוע בין טווח המינימום למקסימום.
חשוב לציין ששמן מנוע לא אמור להשתנות.

במקרה שלא רואים בכלל את השמן על המדיד יש לבצע בדיקה חוזרת ואם עדיין זה המצב יש לפנות למוסך המטפל בטלפון ולא להניע את האוטו – מצב זה הוא הגרוע מכל ומראה על חוסר שמן קיצוני – הנעה ונסיעה ברכב במצב זה עשויה לגרום להשבתת המנוע. ישנם מוסכים רבים המתמכים במנועים, לדוגמא חברת מוטור סנטר, מהמובילות בתחום.

במקרה שרואים את השמן אבל חסר ממנו – יש להתייעץ עם המוסך המטפל – שתי אפשרויות לפניכם: אפשרות ראשונה, נסיעה ישירה אל המוסך ע”מ למלא את החוסר או לחילופין לבדוק מה הסיבה לחוסר. האפשרות השנייה שעומדת הינה קניית שמן מתאים ומילוי עצמי במיכל עד להגעה למוסך בטיפול הקרוב ודיווח על המקרה.

בדיקת מים רדיאטור

מיכל עודפים - נוזל רדיאטורנפתח בכך שבדיקה זו עשויה להיות מסוכנת אם לא עושים אותה כמו שצריך. הדרך הנכונה ביותר היא לבצע את הבדיקה רק כאשר הרכב “קר” כלומר לפני נסיעה כלשהי, ניתן גם להמתין כחצי שעה-שעה לאחר נסיעה ואז לבצע את הבדיקה.
כמו בשמן המנוע – מים ברדיאטור לא אמורים לחסר, אם זאת במקרה של זליגת מים (מכל סיבה שהיא, ויש הרבה סיבות) ייתכן ויהיו חסרים נוזלי הקירור ברדיאטור – מצב שגם הוא מסוכן למנוע בכך שתהיה התחממות יתר. רכיב הרדיאטור תפקידו לחלק ממערכת הקירור של המנוע ומעצם הוא מעיין תחנת עגינה ומעבר של המים בסירקולציה – עליו מותקן המאוורר שמקרר את המים – כמו כן המים מתקררים מהנסיעה עצמה וזו הסיבה שהוא נמצא תמיד בחלק הקדמי ביותר כאשר אנו פותחים את מכסה המנוע.
אז איך בודקים?
במקרה זה ברוב המקרים אין מדיד כמו באגן השמן וכדי לערוך את הבדיקה עלינו לפתוח את ה”פקק” של הרדיאטור עצמו או של מיכל העודפים, תלוי רכב – באם מדובר ברדיאטור עצמו עלינו לראות האם ישנם מים המגיעים ס”מ אחד מתחת לחלק העליון – כלומר מפלס המים צריך להיות חשוף לראייה ולמגע כאשר מכניסים את האצבע פנימה (יש להיזהר במגע ייתכן והמים יהיו חמים/ רותחים).
לפקק הרדיאטור יש פקק המיועד גם לשחרור לחצים ולכן בנוי משני שלבים – שלב ראשון כאשר מסובבים רבע סיבוב – כל הלחץ מאדי החום יצאו החוצה (אם זה יעשה כאשר המים רותחים המים ישפריצו החוצה והבדיקה לא תהיה אפקטיבית). ועוד רבע סיבוב לפתחיה מלאה. באם מדובר בבדיקה של “מיכל העודפים”, שתפקידו לשמור עודפים במקרה של רתיחה, יש לבדוק שישנם מים בכלל, המים לא צריכים להגיע עד לסופו של המיכל ובחלק מהרכבים ישנו גם פס מדידה. ויש מגוון תרחישים המסמלים על בעיות כאלו ואחרות אבל לך אין שום צורך לעשות בדיקה מקיפה יותר ממה שנכתב לעיל.

במידה וקיים חוסר של מים ברדיאטור יש לפנות למוסך בהקדם כדי לטפל בבעיה.

בדיקת תקינות וישרים ומים לווישרים

פתח מילוי מים לוישריםהוישרים הם חשובים לבטיחות במזג אוויר גשום בזמן נהיגה, ובדרך כלל כאשר מכינים את הרכב לחורף נהוג לבדוק את הוישרים ולהחליפם ע”מ שהניגוב יהיה אחיד וטוב.
את הוישרים יבדקו לכם גם בבדיקת הטסט השנתית. וישרים מתייבשים אחת לשנה וחצי -שנתיים תלוי באיכותם – היום ישנם וישרים איכותיים שעשויים להחזיק מעמד גם 3 שנים באקלים הישראלי.
אנו ממליצים לבדוק את הוישרים גם כאשר מכינים את הרכב לקיץ כי להם תפקידים נוספים – כגון ניקוי השמשה מאבק – בחודשי הקיץ, לצורך פעולה זו ישנו מיכל המים המיועד להתזה על השמשה הקדמית של הרכב. מיכל זה לרוב יהיה “בולט” ובצבע כחול, מהסיבה שאלו מים שנגמרים בהתאם לשימוש ויש למלא שוב כל פעם מחדש.

מיכל וישרים מלא עשוי להספיק לקיץ מלא ואף יותר – כמו שנכתב קודם תלוי בשימוש האישי.
יש לשים לב – ניתן להשתמש במים “מיוחדים” או במים רגילים (מומלץ לשלב עם חומר לניקוי חלונות) חומר זה יגביר את הברק שהשמשה תקבל והתוצאה תהיה טובה יותר.

בדיקת אוויר בצמיגים

בדיקה חשובה מאוד לאורך כל ימות השנה היא בדיקת לחץ האוויר בצמיגים, ברוב המכוניות המודרניות יש חיישן על לוח המחוונים כאשר חסר מעט אוויר באחד הגלגלים – חיישן זה יעזור מאוד כדי לדעת מתי חסר אוויר – ואם התופעה חוזרת כל פעם, ניתן להסיק שיש פנצ’ר באחד הגלגלים או יותר. למי שאין חיישן כזה עליו פשוט לגשת לתחנת הדלק הקרובה ולעבור על כל 4 הגלגלים, כאשר הוא מגדיר את הלחץ הרצוי (בהתאם להוראות היצרן). אנו ממליצים להשתמש באתר הזה כדי לדעת מהו לחץ האוויר המתאים ברכב שלכם במידה ויש חוסר של אוויר באחד הגלגלים – יש לערוך מעקב ולבקר שוב בתחנה לאחר שבוע-שבועיים לבדיקה חוזרת. אם תופעת חוסר האוויר חוזרת על עצמה שוב ושוב כנראה שיש פנצ’ר.
אנו ממליצים לערוך בדיקת אוויר אחת לשלושה חודשים בכל מקרה ופעמיים נוספות בשנה – לפני הקיץ (מרץ-אפריל) ולפני החורף (ספטמבר-אוקטובר).

בדיקות נוספות:

צילום כללי של המנועהבדיקות הנוספות הינן בדיקות קצת יותר מורכבות ולכן לאדם שאין מושג כלל לא מומלץ שיערוך אותן בעצמו, בנוסף ישנן בדיקות שמחייבות מכשור מתאים ע”מ לדעת את המצב. לכן יש לגשת אל המוסך המטפל להשלמת הבדיקות.

אם אתם רוצים לדעת יותר על הרכב שלכם ואיך לטפל בו בצורה נכונה, אנו מזמינים אותך לבקר באתר “אוטול’ה” אשר בו מגוון מדריכים וסדנאות לטיפול ברכב.

הבדיקות הנוספות שניתן לעשות: בדיקת שמן גיר, בדירת רפידות ברקסים, בדיקת גז למזגן, בדיקת מסנן שמן, בדיקת פילטר דלק ופילטר אוויר.

כל הבדיקות נעשות בטיפולים הקבועים של הרכב מה שאומר – רכב הנוסע קילומטרים רבים ונוהג לבקר במוסך אחת ל3-6 חודשים או יותר אינו זקוק לבדיקות אלו. רכב הנוסע מעט קילומטרים ונכנס למוסך אחת לשנה או פחות רצוי שיערוך בדיקה תקופתית בין הטיפולים כדי לדאוג שהכל כשורה.

מידע זה הינו המלצה בלבד ואינו נוטל שום אחריות על רכבכם ועל תקינותו. כמו כן אינו מחליף את ההוראות הכתובת בספר הרכב או כל מידע אחר המגיע מגורם מקצועי.

מידע מקצועי
נגן וידאו
עקבו אחרינו
שתפו אותנו
מדחס חדש סובארו XV
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מאזדה 3
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מיצובישי אאוטלנדר
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש ניסאן ג'וק
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש דייהטסו סיריון
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
הונדה סיוויק סדאן חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1100 ש"ח + מע"מ
סיאט איביזה חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1180 ש"ח + מע"מ
חומר הזרקה אמריקאי לציפוי לסתימת חורים במערכת המזגן
חומר הזרקה
590 ש"ח + מע"מ

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן