לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

סטרטרים למשאיות

ישנה תקלה בסטרטר של המשאית? ב-ACforCars אנו מספקים שירות תיקון והחלפת סטרטר לכל יצרני המשאיות. השירות כולל דיאגנוסטיקה משתלמת לבדיקת מערכת החשמל וסטרטר, תיקון או החלפה  בסטרטר חדש / חלופי באיכות מעולה, כולל אחריות מקיפה במחיר משתלם במיוחד.

שירותי תיקון / החלפת סטרטר לכל יצרני ודגמי המשאיות

isuzu logo
iveco logo
mitsubishi logo
mercedes logo
scania logo
Volvo logo

מה תפקידו של הסטרטר במשאית?

הסטרטר (מתנע) במשאית הוא מנוע חשמלי שאחראי על תהליך הכנסת מנוע הרכב או המשאית לפעולה: מנוע הסטרטר אשר מופעל על ידי זרם חשמלי גבוה חובר לגלגל התנופה אשר מסובב את חלקי המנוע. כך מתחיל תהליך הבעירה שמאפשר את הפעלת המנוע באופן עצמאי.

תקלות נפוצות בסטרטר

תקלה במגעי הסולנואיד:  הסולנואיד מאפשר חיבור בין מנוע הסטרטר למצבר, כשל במגעים (לרוב עקב שחיקה ובלאי) עלול להוביל לכשל בהעברת הזרם החשמלי למצבר.

מצבר חלש: מצבר חלש או שיצא מכלל פעולה עלול להקשות על הסטרטר להפעיל ולסובב את המנוע, כך שבמקרים כאלה מקור הבעיה הוא המצבר ולא בסטרטר ויש לבצע בדיקה ומדידת זרם במצבר.

כשל בחיבור בין הסטרטר למנוע: כאשר גלגל ההילוכים של הסטרטר אשר נדחף על ידי הסולנואיד קדימה לא מצליח להתחבר עם גלגל התנופה המנוע אינו מצליח להסתובב ולהיכנס לפעולה.

התחממות יתר של מנוע הסטרטר: סיבוב מתמשך או שימוש מופרז עלול להוביל להתחממות יתר של המנוע החשמלי של הסטרטר ולגרום נזק לחלקים פנימיים.

תקלה בחיבורים החשמליים: חיבורים שחוקים או רופפים בחיווט החשמלי בין המצבר למנוע הסטרטר עלולים לשבש את הזרם החשמלי ולהוביל לבעיות התנעה.

מהם הסימנים לתקלה בסטרטר?

סיבוב איטי: כאשר אתה מסובב את המפתח, והמנוע מתניע לאט או מתקשה להתהפך, זה סימן ברור שייתכן שיש בעיות במתנע.

רעש חריג של נקישה: אם נשמע רעש נקישה בעת ניסיון להתניע את המשאית, זה יכול להצביע על בעיות בסולנואיד המתנע או במגעיום.

אין סיבוב כלל: כפי שצוין לעיל, אם המנוע לא מצליח להסתובב בעת סיבוב המפתח, ייתכן שהמתנע לא משתלב בגלגל התנופה, או שישנה בעיה במנוע של הסטרטר.

עשן או ריח שריפה: מנוע סטרטר שהתחמם עלול לייצר עשן או ריח שריפה, מה שמצביע כל כשל כלשהו במערכת של הסטרטר.

בעיות התנעה לסירוגין: אם בעיות התנעה מתרחשות באופן חלקי, זה עלול להצביע על כשל בסטרטר או על בעיות חשמל.

כיצד מתקנים סטרטר תקול?

על מנת לתקן סטרטר תקול יש לפנות למוסך התמחה בבעיות חשמל ברכב / משאית באופן כללי ובתיקון סטרטרים בפרט. דיאגנוסטיקה מקצועית תתבצע על ידי מכשור מתאים כדי לאבחן באופן מדויק את מקור התקלה ומתן מענה מתאים אם זה תיקון / החלפה של הסטרטר או טיפול בגורם אחר אשר מייצר את התקלה. נציג מספר פעולות כלליות לשם אבחון וטיפול בתקלה:

בדיקת המצבר: וידוא תקינות וטעינה מלאה של מצבר הרכב על מנת לשלול תקלה שמקורה במצבר.

בדיקת חיבורי חשמל וחיווט: בדיקה של חיבורים האלה בין הסטרטר למנוע כדי לבחון אם הם גורמים לשיבוש שמונע זרימת חשמל תקינה אל המנוע. 

בדיקה של הסולנואיד:  יש לבדוק חיבור תקין של הסולנואיד ואת רמת התפוקה החשמלית שלו באמצעות מד זרם.

בדיקת מנוע הסטרטר: יש לבחון אם מקור הבעיה במנוע הסטרטר, במקרה כזה לרוב נצטרך להחליף את הסטרטר.

תקינות גלגל תנופה: אם מנוע הסטרטר נכנס לפעולה באופן תקין איך אינו מצליח להפעיל  את גלגל התנופה, ייתכן שיהיה צורך בהחלפת גלגל התנופה או לבצע תיקון בתיבת ההילוכים. 

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן