לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

אלטרנטור חלש

תוכן עניינים

האלטרנטור נקרא בעברית “מחולל”. תפקידו הוא לקבל את האנרגיה המכאנית ולהמירה לאנרגיה חשמלית. פעולתו מתאפשרת באמצעות גשר בעל 3 דיודות, ועל ידי פעולתו הופכת התנועה הסיבובית לזרם ישר. האלטרנטור נחשב לרכיב חכם ויעיל במערכת.

 

אלטרנטור חלש

הטענת האלטרנטור

בכדי להטעין את המצבר, יש צורך במתח בגובה של 13.5 וולט באלטרנטור. את גובה המתח הנדרש קובע המחשב ברכב, שמזהה את כמות המתח שנצרכת ברכב בכל עת. אם לדוגמא נדלק המזגן, אורות הרכב או פונקציות חשמליות נוספות – המחשב מזהה זאת ומגדיל את יכולת ההספק באלטרנטור, כך שניתן יהיה לספק את המתח החשמלי הנדרש כראוי.

בעיות באלטרנטור

כאשר האלטרנטור במצב תקין, מתאפשרת פעולה תקינה של שלל המערכות החשמליות ברכב: פעולת המגבים, אורות הרכב, מזגן הרכב, אורות פנימיים ועוד. כאשר האלטרנטור אינו במצב תקין, חלק ממערכות החשמל ברכב (או כולן) יחדלו מלפעול. במצב שאחת המערכות אינה פועלת, יש לחשוד לבעיה באלטרנטור.

ניתן לשים לב שישנה בעיה באלטרנטור כאשר בעת הדלקת הרכב מופיעה על לוח המחוונים נורה בצורת מצבר, שהיא נורת הטעינה. המשמעות היא – אלטרנטור לא מטעין. מצב שבו אלטרנטור לא מטעין יכול להיגרם ממספר סיבות, ביניהן: תקלה במווסת המתח, דיודות שנשרפו, פגם ברצועת הטעינה, או מתח חלש באלטרנטור – מה שבדרך כלל מצריך את תיקונו מחדש של האלטרנטור או החלפתו בחדש.

גורמים נוספים ונפוצים יותר לתקלות באלטרנטור הם: 1. שחיקה של הרצועה – עם הזמן עשויה להתייבש רצועת האלטרנטור ולהתייבש עקב כך, מה שגורם לאי תפקוד של האלטרנטור. לכן, מומלץ להחליף אותה בעת טיפול כללי ברכב על מנת למנוע בעיות עתידיות. 2. התנתקות הרוטור – רכיב באלטרנטור שהתנתק. על מנת לזהות זאת יש צורך בבדיקה של חשמלאי רכב מיומן.

הטיפול הנדרש

בכל מקרה לחשד בבעיה באלטרנטור מומלץ להגיע בהקדם למוסך לתיקון הרכיב. התעלמות מהבעיה יכולה לגרום לאי תפקודו של האלטרנטור כליל, שיצריך גרר או הגעת איש מקצוע אל הרכב.

במוסך תיעשה בדיקת טעינה לאלטרנטור, לעיתים במקביל לבדיקת מצבר הרכב. בבדיקת ההספק לאלטרנטור יש צורך להתניע את הרכב עד למהירות של 2,500 סל”ד, ובה בעת להפעיל את אורות הרכב, מגבי הרכב והמזגן. במידה ותוצאות הבדיקה תקינות, מתבצעת בדיקה לתקינותם של הסטטור והדיודות באותו האופן, ובמקביל ייבדק המתח של האלטרנטור. מתח של 14 וולט נחשב לתקין. פחות מזה מצביע על בעיה וצורך בשיפוץ האלטרנטור או החלפתו.

החלפה / שיפוץ אלטרנטור ב-ACforCars

אנו מספקים שירות שיפוץ / החלפת אלטרנטור עבור כל סוגי היצרנים והדגמים, תוך הקפדה על תיקון יסודי של האלטרנטור כך שהוא יוכל לשרת אתכם לאורך זמן. בנוסף, אנו מציעים שירות החלפת אלטרנטור עד הבית בתיאום מראש עם הלקוח. אנו נגיע אליכם עם כל הציוד הנדרש לשם בדיקה והחלפת האלטרנטור במידת הצורך.

 

מידע מקצועי
נגן וידאו
עקבו אחרינו
שתפו אותנו
מדחס חדש סובארו XV
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מאזדה 3
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מיצובישי אאוטלנדר
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש ניסאן ג'וק
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש דייהטסו סיריון
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
הונדה סיוויק סדאן חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1100 ש"ח + מע"מ
סיאט איביזה חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1180 ש"ח + מע"מ
חומר הזרקה אמריקאי לציפוי לסתימת חורים במערכת המזגן
חומר הזרקה
590 ש"ח + מע"מ

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן