לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

סימנים לכך שישנה בעיה במדחס המזגן ברכב

תוכן עניינים

החום בחוץ גבוה ולפתע המזגן מפסיק לעבוד. ייתכן ומדובר רק בבעיה פשוטה שניתן לתקן בקלות או בליקוי פנימי של המזגן. במאמר זה אספנו מספר סימנים לזיהוי מקור התקלה.

מדחס תקול

כיצד מתבצע הקירור ברכב?

הידעתם כי את הקירור ברכב יוצר למעשה מגנון חימום? נוזל הקירור של הרכב מועבר לתוך מדחס שמחמם אותו ויוצר לחץ במאייד וחום גבוה. נוזל הקירור מתאדה והופך לגז בטמפרטורה נמוכה. אותו אוויר קריר נפלט לתוך חלל הרכב והוא זה האחראי לבריזה נעימה ומצננת בטמפרטורה נמוכה, המשתחררת דרך פתח המזגן. אם הנוזל אינו דחוס מספיק וזורם באופן תקין, המזגן לא יפעל.

את הרכיב הזה הנהג מפעיל במהלך הנסיעה בלחיצה על כפתור עם סמל של מזגן או זרם אוויר המדליק נורית. לחיצה זו מפעילה ארכובה השולטת במדחס.

מה קורה כאשר המדחס מתבלה?

היות ומדובר בפעולה שוטפת בלחץ גבוה, המדחס עשוי להתבלות לאחר שנים רבות של שימוש. ככל שמשתמשים בתדירות תכופה יותר במזגן, הסיכוי שבלאי כזה יתרחש רק גובר והולך.

אם כך,  כיצד תוכלו לזהות את הסימנים המקדימים לכך, שחלק זה נמצא בסוף חייו?

הוא משמיע רעשים עזים

הרעשים שתשמעו יהיו החיווי לבעיה ברכב. בתוך המדחס יש מיסבים פנימיים, ואם הם תקולים אתם תשמעו רשרוש מאזור המזגן. גם אם הקירור עדיין פעיל בשלב זה, כדאי לגשת למוסך ולבחון האם יש להחליפו.

כאשר הרכב כבר אינו פולט אוויר קר

השלב הבא של התקלה במזגן מתרחש כאשר הבלאי כבר קרה, והאוויר הקר אינו זורם. המזגן עדיין פולט אוויר, אבל הטמפרטורה שלו חמה. תהליך זה יכול לקרות בבת אחת או בהדרגה. גם במצב הזה יש לבדוק האם מדובר בבעיה של מדחס מזגן ולהחליפו.

דליפה של נוזלים

כאשר נוזל הקירור נדחס הוא מתעבה שוב. המיסבים הפנימיים אמורים ליצור סביבה אטומה שבה נוזלים אלה אינם משתחררים. אם המיסבים איבדו את האלסטיות שלהם והם שחוקים, הנוזלים ידלפו מהם. במצב זה יש להחליף את המיסבים.

קול של מעין צווחה מהחגורה המחוברת למערכת

מערכת המיזוג מחוברת לחגורה שמסתובבת בזמן פעולת המזגן. אם ישנה בעיה החגורה עשויה להיתקע ואז ניתן לשמוע צליל של חריקה. במצב זה חשוב להחליף את המדרס ולא רק את החגורה.

מצמד תקוע

תקלה נוספת יכולה להתרחש כאשר מצמד המדחס נתקע (זהו אינו הקלאץ’ של מערכת ההילוכים של הרכב, אלא רק של המזגן). במצב רגיל המדחס משתמש בכוח מהמנוע רק כאשר מפעילים את המזגן. במצב שבו המצמד תקוע, הדבר מקביל להפעלה של המזגן בעוצמה גבוהה במשך כל הנסיעה. לאורך זמן הדבר יגרום לתקלה במצמד ואז יש להחליפו. במקרה שהנזק ארוך טווח, יש להחליף את החלק כולו.

לסיכום, תקלות רבות יכולות להתרחש לאורך זמן במזגן הרכב, ומרביתן יובילו להחלפת המדחס. חשוב לבצע את התיקון מוקדם ככל האפשר, כבר כשמתחילים לשמוע רעש מהמזגן או כשהוא לא מקרר, כדי לא לפגוע ברכיבים פנימיים נוספים ברכב.

 

 

מידע מקצועי
אלטרנטור ברכב
איך בודקים אלטרנטור
26 מרץ, 2019
קרא עוד »
נגן וידאו
עקבו אחרינו
שתפו אותנו
מדחס חדש סובארו XV
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מאזדה 3
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מיצובישי אאוטלנדר
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש ניסאן ג'וק
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש דייהטסו סיריון
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
הונדה סיוויק סדאן חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1100 ש"ח + מע"מ
סיאט איביזה חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1180 ש"ח + מע"מ
חומר הזרקה אמריקאי לציפוי לסתימת חורים במערכת המזגן
חומר הזרקה
590 ש"ח + מע"מ

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן