לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

סוללה היברידית קיה

מוסך ACforCars מספק שירות שיפוץ (חידוש) והחלפת סוללה היברידית לכל דגמי קיה (נירו, סורנטו, ספורטאז’ ועוד) ולכל הרכבים החשמליים / היברידיים. צוות המכונאים שלנו בעל הכשרה והסמכה מתאימה לטיפול ברכבים היברידיים וחשמליים. ברשותנו מאגר ענק של סוללות היברידיות באיכות מעולה במחיר המשתלם ביותר בארץ. אנו נדאג לפרק את הסוללה התקולה ולהתקין את הסוללה החדשה בצורה המקצועית ביותר ונספק לכם אחריות מקיפה.

תוכן עניינים:

סוללה היברידית קיה

סוללה היברידית אחראית על אספקת אנרגיה חשמלית אשר נוצרת מבלימת הרכב ומן הנעתו החשמלית. הסוללות מאפשרות למנוע החשמלי לפעול בנפרד או במקביל למנוע הבנזין הרגיל, תוך חיסכון בדלק וצמצום פליטות. עם הזמן, לאחר כמה שנים של שימוש קבוע, סימני הזדקנות מתחילים להופיע גם בסוללות האמינות ביותר. קיבולת הסוללה יורדת, זמן הטעינה עולה, והרכב מתקשה להיכנס להנעה חשמלית. זהו הזמן להחלפת הסוללה. בתהליך זה יש להקפיד על סילוק בטוח של הסוללה הישנה ועל התקנה נכונה של סוללה חלופית החדשה. 

כמו בכל טכנולוגיה, גם בסוללות היברידיות יש חידושים ושיפורים תמידיים. דגמי העתיד צפויים לכלול סוללות קלות יותר עם ביצועים משופרים ואורך חיים ארוך יותר. במסגרת מאמר זה ברצוננו לדון על סוללות היברידיות של קיה, דגמיהן ותקלותיהן העיקריות.

דגמים היברידיים בולטים של קיה

בכל הדגמים ההיברידיים של קיה נעשה שימוש בטכנולוגיית סוללות ליתיום-יון פולימר מתקדמת. הסוללות נבדלות במעט זו מזו בקיבולות שלהן אשר נעה בטווח 1.49-1.56 קילוואט לשעה, בהתאם לצרכי המנוע הספציפיים.

    1. קיה נירו – היא מכונית היברידית בקטגוריית הרכבים הקטים. מערכת ההנעה ההיברידית שלה משלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי. הסוללה ההיברידית הממוקמת ברכב הזה היא מסוג ליתיום-יון פולימר (LiPo) בעלת קיבולת של 1.56 קילוואט/שעה.
    2. קיה סורנטו – דגם זה הוא גדול יותר מן הנזכר לעיל ונמצא בקטגוריית הרכבים הבינוניים-גדולים. גם הוא מצויד במנוע בנזין 1.6 ליטר ובמנוע חשמלי, כמו גם בסוללה היברידית ליתיום-יון פולימר (LiPo) בקיבולת דומה אך טיפה קטנה יותר של 1.49 קילוואט/שעה.  
    3. קיה ספורטאז’ – הקרוסאובר הקומפקטי והנמרץ של קיה בקטגוריה זו, הוא בעל מערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר שמותקן לצד מנוע חשמלי וסוללה היברידית אף היא מסוג ליתיום-יון פולימר (LiPo) בקיבולת של 1.49 קילוואט/שעה.

סימנים מרכזיים לכך שישנה בעיה בסוללה

תסמינים עיקריים להתפתחותן של בעיות בסוללה ההיברידית עשויים להיות: צריכת דלק גבוהה מהרגיל, ירידה בביצועי המנוע, ובמקרים קיצוניים – חוסר יכולת להפעיל מנוע חשמלי ונסיעה קבועה באמצעות מנוע הבנזין. הגורמים העיקריים הם תקלות במערכות החשמל ובסוללה עצמה, התיישנות טבעית של הסוללה לאחר שימוש ממושך, ובלאי טבעי. כל אלה מובילים להידרדרות בקיבולת הסוללה.

תיקון / החלפת סוללה תקולה וחלשה

הצעד הראשון הוא אבחון ממוחשב של מצב הסוללה ומערכות החשמל ברכב, כדי לקבוע את מקור הבעיה. אם מדובר בפגם מוגבל, ניתן לתקן באמצעות החלפת תאים פגומים בלבד. אמנם, אם חלה ירידה משמעותית בקיבולת וביצועי הסוללה כולה, מומלץ להחליף אותה. תהליך החלפה מלאה כולל פירוק הסוללה הישנה, התקנת סוללה היברידית חדשה התואמת את דגם הרכב, וכיול מערכת בקרת הסוללה למען תפקודה המיטבי. זוהי פעולה מורכבת הדורשת הכשרה והסמכה מקצועיות, ולכן חשוב לבצעה אותה אך ורק במרכז השירות המורשה של קיה בלבד, תוך שימוש בחלקים מקוריים ועל פי הוראות והמלצות היצרן.

חשוב גם להבין כי לאחר שנים ארוכות של שימוש אינטנסיבי, סוללות היברידיות מתכווצות וחייבות להתחלף מסיבות טבעיות. טיפול נכון במרכז השירות המוסמך יבטיח ביצועים חסכוניים ויעילים לרכב לשנים רבות, תוך שמירה על הסביבה וצמצום הוצאות.

מצד שני, טיפול לא נאות או החלפה לא מקצועית של הסוללה עלולים לגרום נזק חמור לכלל מערכות הרכב ולהוביל לתקלות יקרות בעתיד. לכן, אנו ממליצים להימנע מקיצורי דרך ולא להסתכן בטיפול במוסכים פרטיים חסרי ניסיון בתחום רכבי החשמליים והיברידיים.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן