לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

איך בודקים מדחס מזגן ברכב?

תוכן עניינים

המזגן ברכב הפסיק לעבוד? כנראה שקיימת בעיה במדחס המזגן. בעיה במדחס היא הסיבה הנפוצה ביותר למזגן שמתקלקל, וחשוב לא להתעלם ממנה: מדחס מקולקל יכול, במקרים מסויימים, לגרום לנזקים במנוע, במערכת ההיגוי ועוד. 

אז מה קרה למדחס? ישנן כמה אפשרויות. כדי לדעת את האבחנה הנכונה לבעיה, עקבו אחר הצעדים הבאים:

בדיקת מדחס מזגן לרכב

1. בדיקת טמפרטורה

במידה והמזגן עדיין מוציא אוויר ואינכם בטוחים האם קיימת תקלה במדחס מזגן הרכב, הפעילו את המזגן ובדקו את הטמפרטורה של האוויר היוצא: האם יוצא אוויר קר מהמערכת? אם כן – המדחס בסדר. אם לא יוצא אוויר קר, או שיוצא בהתחלה ואח”כ הופך לאוויר לא קר – קיימת בעיה במדחס. מכאן עברו לשלב הבא.

2. בדיקה חזותית

בקשו מבעל מקצוע או מישהו רלוונטי אחר מדחס תקין לבדיקה, על מנת להשוות בין המדחס שלכם למדחס התקין. פרקו את המדחס מהמערכת ובדקו את מצבו: האם קיימים על המדחס שלכם סימני חלודה שאינם קיימים במדחס התקין? האם חלק מהמדחס שלכם חסר או שבור? האם קיימות נזילות שמן במדחס או האם קיימים על דפנות המדחס כתמי צבע שונים? כל אלה הם סימנים לבעיה במדחס. כאשר קיים מחסור בשמן, המדחס יעבוד בצורה בלתי יעילה, החלקים יתחככו באופן מוגבר והוא יישחק במהירות.

3. בדיקת רצועת המדחס

תפקידה של רצועה זו הוא סיבוב המדחס, מה שמפעיל את מיזוג הרכב. הרצועה מועדת לבלאי ובעבודה אינטנסיבית עשויה להתבלות מוקדם יותר. מומלץ להוציא את הרצועה ולבדוק לכל אורכה האם היא פגומה, סדוקה, מפוצלת או קרועה. במידה וכן, הדבר גורם למתח לא מתאים בהפעלת המדחס ולבעיה במערכת. בהפעלה ממושכת של רצועה פגומה עלול להיווצר נזק משני למדחס, ולכן מומלץ להחליפה בהקדם.

4. בדיקת המצמד שבקדמת המדחס

מצמד (קלאץ’) המדחס מוצב בקדמת המדחס ותפקידו לחבר ולנתק את המדחס מהגלגלת. בהפעלת המזגן מתחבר המצמד למדחס וגורם לחיבור בין הגלגלת למדחס. בבדיקה יש לבחון האם המצמד מסתובב בחופשיות ועם התנגדות מינימלית. בעיה במצמד תובל בהכרח לבעיה בתפקוד המדחס (וכן להיפך). לכן, ההמלצה הרווחת היא להחליף את שניהם במידה וקיימת בעיה באחד מהם.

5. הפעלת המזגן על מצב הקור החזק ביותר

העמידו את הרכב בחניה והתניעו. בעת שהרכב פועל, הפעילו את המזגן על הטמפרטורה הנמוכה ביותר ועל האוורור החזק ביותר. פתחו את מכסה המנוע והקשיבו – האם אתם שומעים רעשי חריקה או ריצוד? במידה וכן, קיים כשל במדחס. הרעשים מגיעים כתוצאה מפעולת הרצועה במדחס התקול.

6. בדיקת דליפות

בדקו האם קיימות דליפות ממערכת המיזוג. קיימים כיום בשוק הרכב מכשירים אלקטרוניים לזיהוי דליפות, חלקם באמצעות זיהוי עקבות של גז המזגן וחלק בדרך של אור וצבע מיוחד.

בהצלחה!

מידע מקצועי
אלטרנטור ברכב
איך בודקים אלטרנטור
26 מרץ, 2019
קרא עוד »
נגן וידאו
עקבו אחרינו
שתפו אותנו
מדחס חדש סובארו XV
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מאזדה 3
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש מיצובישי אאוטלנדר
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש ניסאן ג'וק
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
מדחס חדש דייהטסו סיריון
מדחס חדש
התקנה
1550 ש"ח + מע"מ
הונדה סיוויק סדאן חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1100 ש"ח + מע"מ
סיאט איביזה חבילת התקנה: מדחס, התקנה, וואקום וגז (134). 6 חודשי אחריות
מדחס
ואקום
גז
אחריות
1180 ש"ח + מע"מ
חומר הזרקה אמריקאי לציפוי לסתימת חורים במערכת המזגן
חומר הזרקה
590 ש"ח + מע"מ

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן